Misha Janette

Οι ιάπωνες blogger και η στυλίστρια Misha Janette γεφυρώνουν τις δημιουργικές πρωτεύουσες του Τόκιο και της Νέας Υόρκης.

ΣΤΟ GLOBAL HEROES, ΡΙΧΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΒΟΛΕΑ ΣΤΟΥΣ ΤΟΠΙΚΟΥΣ ΣΤΑΡ ΜΕ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΑΠΗΧΗΣΗ

Το διαδίκτυο έχει βοηθήσει να καταρριφθούν πολλά εμπόδια, αλλά οι γλωσσικές διαφορές μπορούν να εξακολουθούν να παρακωλύουν την κατανόησή μας για τη μόδα από διάφορα μέρη του κόσμου. Έτσι, η δίγλωσση γιαπωνέζα blogger και στυλίστρια Misha Janette έχει αποδειχθεί ότι είναι κάτι σαν παγκόσμια αίσθηση. Χάρη στην ανάπτυξη μιας γέφυρας ανάμεσα στις πρωτεύουσες της μόδας του Τόκυο και της Νέας Υόρκης με τα Tokyo Fashion Diaries στην ιαπωνική και την αγγλική γλώσσα, κρατάει το κοινό και στις δύο πλευρές του Ειρηνικού ενημερωμένο για τις πιο πρωτοποριακές εξελίξεις στον κόσμο της μόδας.

Πώς ξεκινήσατε να γράφετε για τη μόδα;
Ξεκίνησα ως δημοσιογράφος. Είχα γράψει για την εφημερίδα The Japan Times και το CNN online. Ήταν αμέσως μετά από το σεισμό του 2011 και η οικονομία της μόδας (και η υπόλοιπη οικονομία για εκείνο το θέμα) πραγματικά έδινε τη μάχη της. Όλοι έλεγαν ότι τίποτα καλό δεν ήρθε από την Ιαπωνία από την εποχή της Yamamoto και των Comme des Garçons, με το οποίο δεν θα μπορούσα να διαφωνήσω. Αλλά δεν υπήρχε αρκετός χώρος στην εφημερίδα για να γράψω όλους τους υπέροχους νέους σχεδιαστές που ακολουθούσα και γι’ αυτό αποφάσισα να ξεκινήσω ένα blog.

Είναι εύκολο να σκεφτεί κανείς ότι το ιαπωνικό στυλ είναι kawaii. Αλλά είναι αλήθεια;
Οι περισσότεροι από εμάς πιστεύουμε ότι kawaii σημαίνει «χαριτωμένο». Αλλά στην Ιαπωνία είναι ένας όρος εκτίμησης για κάτι που σου αρέσει, ακόμη και αν αυτό το πράγμα είναι πραγματικά καταραμένο και αηδιαστικό. Είναι μία από τις πολλές παρανοήσεις που ελπίζω το blog μου να βοηθήσει τους ανθρώπους να καταλάβουν. Για παράδειγμα, νομίζω ότι υπάρχει μια δυτική αντίληψη ότι το Harajuku είναι η δημιουργία μιας drag περσόνας, αλλά δεν είναι. Το ιαπωνικό στυλ είναι πολύ σπάνια μια πολιτική δήλωση. Αν δεις έναν goth ή έναν punk, δεν θεωρείς ότι ντύνονται έτσι σε ένδειξη διαμαρτυρίας, απλά ντύνονται όπως τους αρέσει. Είναι μια πολύ αθώα προσέγγιση για τη διακόσμηση του σώματος.

Πώς τα πρότυπα ομορφιάς διαφέρουν ανάμεσα σε Νέα Υόρκη και Τόκυο;
Στην Ιαπωνία, δεν είναι στόχος να είσαι σέξι. Είναι μια πολύ πιο συντηρητική και σεμνή αντίληψη της ομορφιάς. Οι μεγάλες κόρες ματιών είναι δημοφιλείς, όπως και η έμφαση στο κάτω μέρος του ματιού. Γι’ αυτό τονίζουμε το δακρυϊκό πόρο και βάζουμε σκούρες σκιές στην πτυχή ακριβώς από κάτω. Το αποκαλούμε οι «σάκοι των δακρύων» και σε κάνουν να φαίνεσαι λίγο κουρασμένος. Μου αρέσει η ομορφιά αλλά δεν μπλογκάρω για αυτή πολύ γιατί δεν μου αρέσει να παίρνω κοντινές φωτογραφίες του προσώπου μου. Αλλά μου αρέσει η M·A·C και ειδικά το Morange και το Sin Lipstick.

Ποια ιαπωνικές μάρκες πρέπει να αναζητούμε;
Εμένα μου αρέσει η Anrealage. Υπάρχει στο Παρίσι, αλλά ακόμα είναι αρκετά μικρή και ενσωματώνει τεχνολογία και μόδα. Είναι πολύ θεατρική και avant-garde. Δουλεύουν με ύφασμα που αλλάζει χρώμα, για παράδειγμα, και δημιουργούν σχέδια από διάφορα κύματα φωτός.

Αυτό φαίνεται να ταιριάζει με το στυλ σας. Γιατί νομίζετε ότι ιαπωνική μόδα είναι τόσο παιχνιδιάρικη και εκφραστική;
Οι Ιάπωνες είναι τόσο ευγενικοί και εκτιμούν την απόσταση. Γι’ αυτό αν φοράς κάτι που είναι ακραίο, μπορείς να είσαι βέβαιος ότι οι άνθρωποι δεν θα έρθουν να σου πουν κάτι προσβλητικό. Αναφέρομαι σε αυτό ως o «δείκτης εγκληματικότητας της μόδας». Νομίζω ότι το γεγονός ότι είναι πολύ χαμηλά στο Τόκιο, εξηγεί γιατί υπάρχουν τόσες πολλές ενδιαφέρουσες υποκουλτούρες, όπως οι lolitas, οι goths και οι decoras.

Για ενημερώσεις από τη Misha Janette, δείτε το blog της και ακολουθήστε τη στα social media:
www.tokyofashiondiaries.com
www.instagram.com/mishajanette
www.twitter.com/FashionTubuyaki